czwartek, 2 maja 2013

Misja na księżyc - tutorial

Pewnie większość z was wiele razy próbowała polecieć na księżyc i bezpiecznie wrócić. Często jest to bardzo trudne zadanie które może niektórych przerosnąć. Dlatego powstał ten poradnik w którym krok po kroku dowiecie się jak bezbłędnie wykonać tą misję.

Budowa rakiety

Rakietę budujemy następująco od góry:
•Spadochron Mk16 (mały spadochron)
•Kokpit dla jednego Kerbala o masie 0.8 (wybieramy na początku)
•Mały Decoupler
•Mały zaawansowany SAS
•Mały zbiornik paliwa o pojemności 180L ciekłego paliwa
•3 nóżki na małym zbiorniku z paliwem
•Mały silnik o ciągu 50
•Mały Decoupler
•Duży zbiornik paliwa Rockomax o pojemności 1440L ciekłego paliwa
•Mały silnik Rockomax
•Duży decoupler
•3 Duże zbiorniki paliwa o pojemności 1440L ciekłego paliwa (łącznie 4320L ciekłego paliwa)
•1 Duży silnik Rockomax.
•6 Bocznych Decouplerów (obojętnie jakich) doczepionych do Najniższego zbiornika paliwa
•6 Dużych dopalaczy doczepionych do Bocznych decouplerów.
•Dopalacze muszą być połączone ze sobą tzw. taśmą!!! Inaczej wszystko może się rozpaść.
•(opcjonalnie możesz zamontować drabinki aby Twój kerbal mógł bez problemu wyjść na powierzchnię Muna)

Fazy:
0: spadochron i decoupler doczepiony do kabiny
1: Mały silnik i decoupler poniżej niego
2: Mały silnik Rockomax i decoupler poniżej niego
3: 6 bocznych decouplerów
4: 6 dopalaczy i duży silnik RockoMax

Rakieta powinna wyglądać w taki sposób (w razie komplikacji dołączam plik z rakietą w załączniku)


Bliskie spotkanie z Munem (przechwycenie przez grawitację Muna)

1. Osiągnij orbitę na ok 100km (nie będę tego tłumaczył ponieważ zrobiłem to już w innym poradniku)
2. Kiedy już będziesz na orbicie przełącz na Map View przyciskiem "M" i ustaw kamerę tak aby statek i Mun były w jednym miejscu jak na obrazku:


3. Gdy statek i Mun znajdą się na horyzoncie:
   Wyłącz Map View ponownie klikając przycisk "M" i ustaw się na ProGrade czyli ten znacznik na sztucznym horyzoncie:


4. Kiedy Mun zacznie się ukazywać na horyzoncie, zacznij spalać paliwo.


5. Znów przełącz na Map View "M" i czekaj aż pojawi się "Mun Encounter", który wygląda następująco:


Teraz na małym ciągu obserwuj zachowanie żółtego znacznika Pe (Pereapsis) czekaj aż osiągnie on watrosć ok 80km.


Orbitowanie i planowanie lądowania na Munie

1. Wciąż na Map View podleć do punktu, w którym Pereapsis będzie się za ok 30sec., ustaw się na RetroGrade i zacznij spalać paliwo.


2. Gdy już pojawi się mniej więcej równa orbita (w tym momencie radzę zrobić quicksave klawiszem F5 ponieważ teraz powoli zaczynają się kroki wymagające nieco praktyki)


Przyspiesz czas do momentu, w którym znajdziesz się na jasnej stronie Muna, ustaw się na retrograde i zacznij spalać paliwo tak aby punkt, w którym kończy się orbita był nieco dalej od planowanej strefy lądowania.
Screen z wytłumaczeniem:

Lądowanie
Lądowanie jest prawdopodobnie jedną z trudniejszych rzeczy do wykonania i wytłumaczenia.

1. Na wysokości ok. 30km ustaw się na retrograde, zacznij spalać paliwo do tego momentu aż na sztucznym horyzoncie znacznik retrograde będzie skierowany mniej-więcej pionowo w górę:

2. Bądź wciąż ustawiony do retrograde, i co jakiś czas lekko manipuluj ciągiem abyś nie spadał zbyt szybko.
3. Kiedy znajdziesz się na wys. ok 10km oddziel człon z dużym zbiornikiem paliwa nawet jeśli jest tam jeszcze paliwo i ląduj tylko za pomocą lądownika.
4. Rozłóż nóżki do lądowania za pomocą klawisza "G"
5. Teraz zaczyna się najtrudniejsze, ponieważ wysokość pokazywana jest nad poziomem morza musimy wyczuć gdzie tak na prawdę jest ląd (zazwyczaj jest to ok 1-2km jeśli nie znajduje się w kraterze lub 0-1km jeśli znajduje się w kraterze) (czasem pomaga również cień statku) przy wysokości ok 2-3km utrzymuj prędkość spadania ok 5-10 m/s i przy samym lądzie staraj zachować prędkość ok. 1-6 m/s



Gratulacje! Właśnie wylądowałeś na Munie, ale przecież nie jesteś sadystą i nie zostawisz tutaj biednego kerbala? :)

Powrót na Kerbin

Powrót jest bardzo prosty, wystarczy nieco orientacji co do położenia :)
____________________________________________________________________________________
1. Ten punkt jest spólny do obydwu sytuacji. Po prostu wzbij się do góry na wysokość ok. 2-3km i przechyl się w odpowiednią stronę:


1. Gdy jesteśmy zwróceni w stronę Kerbinu.

W tym przypadku musisz obrócić się pod kątem 90*

2. Gdy jesteśmy po przeciwnej stronie.

Wtedy wystarczy obrócić się pod kątem 270*
_____________________________________________________________________________________

3. Kontynuuj spalanie paliwa aż pojawi się "Mun Escape" a żółty Pereapsis będzie pokazywał ok. 15km (w wyjątkowych sytuacjach może być więcej niż 15km ale musi wynosić mniej niż 70-50km)


4. Kiedy już znajdziesz się na wysokości 100km nad Kerbinem odpal następną fazę i otwórz spadochron.

To już koniec tej wielkiej przygody, teraz Twój kerbal spokojnie wróci do domu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz